Könyvtári foglalkozások felsősöknek

Időpontegyeztetés: 06/25-423-952, gyermekkvt@jakd.hu

vagy személyesen a Gyermekkönyvtárban Marcsi néninél és Orsi néninél.

 

További könyvekhez kapcsolható témákat is szívesen feldolgozunk,

ebben az esetben kérjük, hogy legalább egy hónappal előtte jelentkezzenek be

a fent található elérhetőségek egyikén!

 

Könyvtárbemutató, könyvtárismereti órák:

Interaktív olvasásnépszerűsítő órák, ahol a gyerekek megismerhetik a könyvtár tereit, online katalógusát stb. Végigjárhatják a könyvtárat a pincétől a padlásig (kötészet, feldolgozó iroda, raktár, felnőttkönyvtár), fejthetnek rejtvényt, könyveket keresgélhetnek, Könyvtár-kvízzel bizonyíthatják be tudásukat.

Kiemelt témáink: újságok, kézikönyvek, katalógushasználat, ETO, a könyvnyomtatás, írás- és könyvtörténet, illusztráció

 

ETIKA a könyvtárban?!

2014 októberében indítottuk el kísérleti jelleggel a felsős korosztálynak szóló rendszeres könyves foglalkozásainkat, az erkölcstan órák témáit alapul véve.

Nem titkolt szándékunk, hogy olyan „szépirodalmi” olvasásélményt nyújtsunk a tizenéves korosztálynak, amely ráébreszti őket, hogy a könyvek nem csak ismeretszerzésre, tanulásra használhatóak. Olvasmányaink segíthetnek eligazodni a világban, véleményformáló hatásuk van, ráadásul különböző élethelyzetekre irányíthatják rá a figyelmünket, amelyeket akár több nézőpontból is átélhetünk, végiggondolhatunk.

Ajánlott témakörök 5. osztályban:                                        

1. Önértékelés, énkép

2. Fogyatékosság

3. Ép testben ép lélek?

4. Nyelv és gondolkodás

5. Kapcsolatteremtés, közösség

6. Előítélet, elfogadás, beilleszkedés

7. A közösség szabályai, kötelesség

 

Ajánlott témakörök 6. osztályban:

1. Önismeret (ösztön – érzés – érzelem)

2. Lelkiismeret, előítélet, bizalom

3. Család, konfliktuskezelés, szociális érzékenység

4. Anyanyelvi kommunikáció

5. Társas kapcsolatok, illem

6. Modern technika, média, virtuális közösségek

7. Környezettudatosság

 

KIEMELTEN AJÁNLOTT KÖNYVEK:

 

A foglalkozások témáinak kiválasztása az országos erkölcstan kerettanterv alapján történt, amit a kidolgozáskor egyeztettünk a csatlakozó iskola erkölcstan tanárával is.

A foglalkozás időtartamát két tanóra (másfél óra) idejére terveztük meg, de természetesen nyitottak vagyunk az időtartam változtatására is. Az órák öt könyv köré épülnek fel, amiből legalább egy mindig feltűnik az adott témánál.

Minden foglalkozáson több részlet, ajánlás is a fókuszba kerül beépítve a vetítéssel egybekötött interaktív beszélgetésbe, amelyet közösségformáló, önismereti és dramatizációs játékok is színesítenek. Az órák utalások szintjén épülnek egymásra, ám önállóan is beépíthetőek egy-egy osztály tanrendjébe.

 

TOVÁBBI KÉPEK>>>

Kapcsolódó linkek: