Gévai Csilla: Lídia, 16

"Nem tudok egyszerre enni, családi életet élni és naplót írni!"

 

A 10. osztályos Kubik Lídia elhatározza, hogy most már TÉNYLEG rendszeresen fogja vezetni a naplóját.

Vagyis a blogját. Amit aztán kinyomtat, hogy rajzolhasson és ragaszthasson rá.

És hogy atomháború esetén is vissza tudja olvasni...

Ír benne:

  • a szerelméről, Gulácsy Lajosról, aki egy múltszázadbeli festő (és akihez bármikor vissza tud utazni az időben, hiszen nem kell hozzá más, csak FANTÁZIA)
  • a drámafakultációról, amire érdemes egész héten várni
  • Sáriról, a legjobb barátnőjéről, és arról, hogyan lehet átvészelni, ha a barátnőnk bepasizik, és nincs ránk ideje
  • a menő képregényrajzoló karrierjéről, ami remélhetőleg majd megvalósul (hiszen csak annyi kell hozzá hogy felfedezzék!)
  • na meg arról, hogy miért pont az ő rajztanára nem ért a művészethez (?!)

Aztán persze megjelennek a hús-vér fiúk is az életében, akiken elég nehéz kiigazodni...

Lehetséges, hogy Vendel mégsem megy papnak a lány kedvéért? Vagy hogy az egyetemista művész fiút, Zsigert nem zavarja a fiatalsága, és beleszeret?

Sok a miért, sok a zűr és sok a zavar. Mint általában egy 16 éves lány fejében.

De az élet mindig tartogat meglepetéseket....

„Átestem a matek témazárón, jól megbotlottam benne. (…) Olyanok ezek a matek megoldóképletek, mintha egy finn receptet adnának a kezembe, hogy most főzzem meg belőle az ételt. Vagy szereljem össze a sütőt?

A félévi matematika témazáró Kubik Júlia szemével:

1. feladat: MAAILMAN PARAS PANNARI

Raaka-ainet:

8 dl maitoa

2 kananmunaa

4 dl vahnäjauhoja

½ dl sokeria

1 tl vanillinisokeria

1 tl leivinjauhetta

Jälkiruoat ja herkut

Riko maitoon munat, lisää muut aineet ja sekoita suht isossa kul hossa vispilällä. Kaada uunipellile ja paista 200 asteisen uunin keskitasolla n. 30-45 minuuttia.

Tarjoa esim. hedelmien&suklaapalojen kera kermavaahdon&marjojen kanssa jäätelön kanssa tai hillon kanssa.

Az elkészítésre szánt idő 45 perc. Jó munkát, gyerekek!”

 

(az ajánlást készítette: Pokornyi Orsolya)